sobota, 1 grudnia 2012

19.Planetary. Dookoła świata i inne opowiadania. Część 1.


Dzisiaj wreszcie nadszedł czas na coś, co wreszcie zaczyna pachnieć tematyką, która chyba najbardziej kojarzy mi się z komiksami. W końcu większość myśli pewnie o Spider-manie, Batmanie, X-men... Cokolwiek. A ci za to reprezentują oczywiście superbohaterów. Na klasyki przyjdzie jeszcze czas, ale aktualnie jestem po lekturze pierwszego tomu "Planetary".
Jest to nic więcej jak antologia. Ta część zawiera 3 opowiadania. Głównym bohaterem jest Snow - superbohater, który przeżył cały XX wiek, siedząc na odludziu i nic nie robią. W końcu przychodzi do niego członkini tytułowej grupy Planetary i oferuje mu pracę. Bez większego zastanowienia Snow zgadza się i w ten sposób rozpoczyna się jego przygoda.
Ogólnie fabuła nie jest zbyt skomplikowana - ratują świat. Docenić można jednak pomysł na tą intrygę, która ma przyciągnąć superbohaterów i zaintrygować ich na tyle, żeby się tam pofatygowali.
Wspominałem również o tym, że jest to antologia. I faktycznie tak jest. Każde z opowiadań ma inny skład. Powtarzają się niektóre nazwiska, ale w każdym z nich pojawia się ktoś nowy. To chyba najbardziej podobało mi się w tym wszystkim. Opowieści są całkiem interesujące, fragmentami wręcz przezabawne, kiedy czytam, że ktoś przez prawie 100 lat siedzi, nie jedząc nic, nie pijąc... Z tego co czytałem, to autorzy tych opowiadań to jakaś elita, bo w innych ich publikacjach przewijały się naprawdę znane tytuły.
Podsumowując, komiks oceniam na ogromny plus. Wszystko przeczytałem w niecałą godzinkę, przeglądając jak zwykle każdy rysunek i obserwując kreskę autora. Jest to zupełnie co innego jak w poprzednich. Jest w niej coś, co po prostu pachnie tymi nadprzyrodzonymi sprawami, super mocami itp. Nie wiem, czemu tak jest, ale mniej więcej ja tak to widzę. Drugi tom kupony razem z pierwszym, więc niedługo poinformuję o wrażeniach z kolejnej części.

2 komentarze:

  1. To jest to polskie wydanie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem.
      http://www.sklep.gildia.pl/komiksy/15620-planetary-dookola-swiata-i-inne-opowiadania-czesc-1

      Usuń